lördag 12 september 2009

Kulpåsar

Idag har vi varit och handlat kulor, då måste man ju ha någonting att förvara sina kulor i också. Jag kan ju givetvis inte köpa en färdig påse, det är ju trist. Jag kikade lite på det här mönstret innan jag sydde, sen klippte jag lite på fri hand, nålade inget utan sydde bara lite snabbt. Det lyckades riktigt bra faktiskt. Storasysters (röda) blev lite mindre än Lillasysters (blommiga), vilket ju var lite dumt eftersom det är hon som har mest kulor. Men barnen är nöjda och jag med, som fick sy lite :-)

För övrigt har jag provvirkat med mina nya virknålar. Det är ovant med ett så tjockt grepp, men det känns ändå bra. Måste testas lite mer innan jag vet riktigt vad jag tycker. Kanske jag har gjort dem lite för tjocka...???

3 kommentarer:

  1. Fina påsar :) Helt klart mycket roligare med hemgjorda påsar än att köpa färdiga!

    SvaraRadera
  2. Tänk så roligt man själv hade på skolgården när man va liten och spelade kula :D Jättefina påsar!

    SvaraRadera
  3. Tack för att du länkar till min utlottning och nämner webshopen! Nu är den för övrigt igång "på riktigt" eftersom jag hittat en färg som verkar hålla riktigt bra. Även i tvättmaskin...
    Och återkom gärna med flera omdömen om virknålarna. Jag virkar också med helhandsgrepp och när man virkar amigurumi har man ju en tendens att hålla i nålen lite för hårt...

    SvaraRadera