fredag 1 januari 2010

Torgvantar x 2 och godsaker


Jag var så sugen att prova mitt självmönstrande sockgarn, men inte alls sugen på att sticka sockor. Så det fick bli torgvantar istället. Kolla vilken tur jag hade med mönstringen, precis när jag var klar med vante nr 1 så började samma färger komma igen! Sen ville både Storasyster och Lillasyster också ha torgvantar. Då blev ju mönstringen inte lika bra förståss, men Storasyster är nöjd ändå. Det var så roligt att sticka med självmönstrande garn, så jag kunde inte låta bli att prova storleken och längden på Storasyster fast hon låg och sov... :-D. Jag hoppas att garnet räcker till ett par vantar till Lillasyster med, men det är lite tveksamt och jag har inget mer nystan i samma färger tyvärr.



Noblesskakor

175 g smält smör
175 g havregryn
1,5 dl kokosflingor
1 ägg
2 dl strösocker




Blanda havregryn, kokosflingor och smält smör. Låt det svälla ca 15 min.
Vispa ägg och socker. Blanda ihop med havregryn, kokos och smör.
Klicka ut i ca 20 st aluminiumformar.
In i ugnen i 225 grader i ca 10 min.
Lägg på en noblesse på varje kaka så att de smälter.

Mmmmmmm, supersmarriga godsaker passade bra idag på årets första dag! Receptet har jag fått från mamma som fått det av någon annan...

2 kommentarer:

  1. Hej hej,

    Snubblade in på din blogg för första gången idag.

    Lär återkomma!

    Hoppas att våra väger möts via våra bloggar under 20HUNDRA10.

    Må så gott och god fortsättning

    Mvh Camilla, En mammas dagbok

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Så fina saker du gör! Jag köper mina spännen på en liten handarbetsaffär i Finland, man kan också hitta dem på Ebay har jag hört. Lycka till med sökandet!

    Mvh
    Lina

    SvaraRadera