onsdag 3 mars 2010

virkad napp och garn

Jag virkade en liten present till en alldeles nyfödd liten Henry i söndags. Inspiration till nappen har jag hämtat bland annat hos Virkaholic (kolla i hennes header). Den lilla upphängningsöglan såg jag hos Crochetra och tyckte den var toppenbra!



Igår var jag på stickcafé. Jag köpte "lite" garn... Det ska bli en kofta till mig själv. Jättesött mönster köpte jag också (från vikinggarn). Och givetvis behövde jag nya stickor. Dyrt blev det, 990kr utan stickorna, för de fanns typiskt nog inte inne... Jag som vill börja sticka direkt...

Jag hoppas att jag inte tagit mig vatten över huvudet, har inte gjort nåt sånt här stort projekt sen jag vet inte när... Det ska iaf vara stickor 8, garnet är rätt tjockt, så det ska väl gå ganska "lätt" ändå. Jag blir väl lagom färdig till mitten av sommaren antar jag. Och eftersom det är en ullkofta så kommer sommaren att bli jättevarm i år, så att jag inte kommer kunna använda den ens sena kvällar... :-D


Jag har fått två meddelanden om att jag har fått en award. Jag blir verkligen jätteglad att någon uppskattar min blogg och det jag gör!!! Med denna award kommer att man bland annat ska ge den vidare till 12 bloggare. Och det behöver jag tänka lite på. Jag ber att få återkomma efter sportlovet, vi åker till landet imorgon...

10 kommentarer:

  1. Kul grej med virkad napp :)

    SvaraRadera
  2. Hej, du har en underbar blogg, fin och inspirerande! Jag har blivit utmanad på min blogg och nu skickar jag utmaningen vidare till dig. Välkommen in på min blogg och läs om reglerna! /Anna

    SvaraRadera
  3. Underbar napp och klart du fixar tröjan

    SvaraRadera
  4. Härligt att höra att du har säkerställt en varm och skönt sommar med din blivande ullkofta. Mer sånt!
    :-)

    SvaraRadera
  5. Du har nåt att hämta hos mej !=)

    SvaraRadera
  6. Vad fin nappen är, den blir/är nog uppskattad.

    Tokigt dyrt med garn ibland, men vad gör man inte för sin hobby :). Det är ju roligare att ha gjort det själv, än bara gått och köpt. Ska bli kul att se resultatet senare.

    SvaraRadera
  7. Du har något att hämta på min blogg!

    Trevliga saker du skapar.

    SvaraRadera
  8. Du har nåt att hämta även på min blogg!

    SvaraRadera
  9. Med risk att verka tjatig, men du har nåt att hämta även på min blogg

    SvaraRadera