tisdag 25 februari 2014

Innan förbudet...

... hade jag stickat klart dessa till Storasyster:




Fäste trådar och sydde ihop dem i helgen (trots att det är förbud på sånt, ibland måste man fuska lite). Båda projekten var kul att sticka, gick väldigt fort! Lillasyster vill så klart också ha ett pannband. Ett lila. Men hon måste vänta ungefär tre månader på det... Vi får se hur aktuellt det känns i slutet av maj...

Pannband
Mönster: Från Drops, nr 86-10
Garn: Julklappsgarnet från Ice Yarns, vet fortfarande inte vad det heter. 50% ull och 50% Acryl.
Stickor: 4

Pulsvärmare/Halvvantar
Mönster: Nalu mitts
Garn: Julklappsgarnet från Ice Yarns, vet fortfarande inte vad det heter. 50% ull och 50% Acryl.
Stickor: 4

Det är jobbigt att inte få sticka. I helgen kände jag mig mycket deppig när jag inte fick göra något handarbete alls. Provade att lösa lite korsord och sudoku istället. Det gick inte heller, hålla i penna gör ont. Att skriva på datorn är inte heller bra, men jag använder vänster hand till musen nu. Oftast i alla fall... Idag har jag köpt ett par böcker på bokrean. Och jag tränar stenhårt med min 1 kilosvikt 2 gånger om dagen... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar