onsdag 7 september 2016

Bootcuffs eller uppstickare?!

Storasyster fyller år och önskar sig Hunterstövlar med "fluff" i. Jag tycker nog att stövlarna är lite för dyra för en 13-åring, men om man hittar ett par för halva priset så kan det vara okej med tanke på att hon ändå måste ha ett par nya gummistövlar. Och "fluffet" som ska vara inuti fanns inte i affären jag var i. Och skulle man få plats med "fluff" tyckte expediten att man behövde gå upp en storlek. Och en större storlek fanns inte på halva priset. Jag hoppas Storasyster inte blir alltför besviken på färgen (marin) och att hon blir utan "fluff". Jag stickade istället ett par bootcuffs, det är ju inte samma sak, men hon kanske tycker det är lite fint i alla fall... Hoppas jag...







 

Garn: Järbo Raggi
Mönster: Eget improviserat
Stickor: 4,5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar