fredag 4 november 2016

Årets Halloweenpumpor

Storasyster var med i affären när jag kom på att vi skulle köpa pumpor. "Måste jag vara med och skära pumpa i år? Jag vill bara äta de rostade kärnorna..." Så sa Storasyster. Hon har inte riktigt lika mycket tålamod som Lillasyster, hon är mer den snabba typen som alltid tröttnar först, eller blir klar först. Men Lillasyster och jag gick som vanligt helhjärtat in i pumpafixandet! Vi googlade bilder och letade på pinterest. Till slut hade vi varsin idé om vad vi ville göra.






Lillasysters pumpa är kanibal! Äter en minipumpa (som fick bli en mandarin eftersom vi inte hittade några bra småpumpor...). Min föreställer ett träd... Inte helt lätt, men jag är ändå rätt nöjd.


Insidan av lampan i hallen dekorerades med fladdermöss i papper, väldigt snyggt tycker jag själv!


Storasyster var bjuden på en halloweenfest. Vad ska man ha med sig till värden? Ett huvud i en glasburk tyckte jag var bra present! Bilden och idén hittade jag HÄR! Skriv ut och laminera, rulla ihop i lagom stor glasburk. Häll i vatten och karamellfärg (jag tog lite soya också, så att vattnet blev mer smutsigt). Sen har man en roligt läskig dekoration! Jag klippte till och med lite hår av en gammal peruk för att det skulle se lite mer levande ut!


:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar