tisdag 15 augusti 2017

Projektpåsar till stickningen

På Instagram har Tant Kofta haft en lite bildserie med instruktion hur man kan sy en bra projektpåse till sin stickning, kika efter #koftansstickpåse! Jag testade att sy tre stycken i lite tyger jag hade hemma (från Åhlens, IKEA, gamla jeans), även om jag tycker att jag har en del tyger, så passar sällan något ihop...







I den största får hela min Galdhöpiggen-stickning med garn och allt plats. De två mindre är inte riktigt lika stora. Den ena behåller jag och den andra ska jag antagligen ge bort. I dessa får min Summer Bursts in June plats, och har även lite plats över... Jag har gjort dem lite för höga tycker jag, om jag gör fler så ska jag göra dem bredare och lägre. Nu spånar jag på om jag inte ska ha krokar att hänga upp alla mina projektpåsar på. Då kanske jag kan begränsa mig lite och inte starta nytt hela tiden, när jag ser alla påsar som hänger framme... Kanske... Eller antagligen inte ;-p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar