torsdag 28 december 2017

Julklappar och julstickning

Min syster och hennes partner fick de enda hemmagjorda julklapparna av mig i år. Varsin mössa i samma mönster och garn, men i olika färger. Lillasyster hjälper till och modellar för fotograferingen.


Garn: Malabrigo Rios
Mönster: Brezel
Stickor: 3,5 och 4


Jenny Alderbrant (Lullull av JennyPenny) ordnade en adventsstickning i år. Jag hann inte riktigt vara med på den, men blev väldigt sugen när jag såg hur fina sockorna blev. Jag har bara färdigställt den ena ännu. Ska färdigställa ett ufo innan jag tar tag i socka nr 2.


Garn: Rester av Drops Fabel
Mönster: Kul i Jul av JennyPennydesign
Stickor: 2,5

Jag stickade ett par pulsvärmare av resterna från ena julklappsmössan. Min syster fick dem att matcha med mössan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar